W każdej branży może dojść do pomyłek bądź też wadliwego wykonania produktu czy danej usługi. Stąd też należy, prowadząc jakąś działalność się z tym liczyć oraz umieć przewidzieć tego rodzaju sytuacje. Dzięki temu, że my lub nasi pracownicy wiemy, na czym powinna polegać profesjonalna obsługa reklamacji, z pewnością nie odnotujemy masowej utraty klientów. Trzeba pamiętać, że współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy swoich praw i tym samym oczekuje on najwyższego poziomu obsługi spraw, z jakimi się do nas zwraca.
Tym samym nie można dopuścić do tego, aby odniósł on wrażenie, że nie mamy ochoty w sposób rzetelny pochylić się nad jego reklamacją. Obecnie przepływ informacji stoi na wysokim poziomie, a te niekorzystne wizerunkowo rozchodzą się w zastraszającym tempie. Stąd też absolutnie nie opłaca się zamiatać sprawy pod dywan. Dlatego też nasza obsługa reklamacji powinna polegać na tym, aby nie tylko wyjść z twarzą z niekorzystnej sytuacji. Fundamentalną jej rolą w takich przypadkach powinno być wpłynięcie na zadowolenie konsumenta. W ten sposób nie tylko nie będzie chciał on odejść do konkurencji, ale zadowolony z formy potraktowania go, może zostać z nami i nawet polecać naszą ofertę innym.
Najnowsze komentarze