Marketing przy użyciu programów partnerskich. O co chodzi?

Programy partnerskie o co chodzi. Fraza ta to główne hasło współczesnego e-biznesu. Stanowią obecnie jedne z najchętniej używanych narzędzi marketingu internetowego. Ta forma działalności zyskała w ostatnich latach ogromną popularność zarówno wśród firm i osób prywatnych. Jest to ogromny rynek rozwijający się w zawrotnym tempie.

Na czym polega ich fenomen?

Promocja oferowanych przez producentów dóbr w ramach PP odbywa się na łamach serwisów, które zrzeszają właścicieli stron, zajmujących się sprzedażą określonych dóbr i usług. Jest to optymalne rozwiązanie dla sprzedawców online, którzy z różnych przyczyn są niezorientowani w technikach marketingowych.

Funkcjonowanie programów partnerskich opiera się na współpracy między sklepem oferującym produkt i podmiotem posiadającym własną stronę internetową. Jest to forma telepracy, zatem świadczenie pracy odbywa się poza jednostką organizacyjną pracodawcy. Zainteresowany kooperacją partner pozostaje niezależny, jego rola polega na umieszczeniu na swojej platformie odpowiednich narzędzi, takich jak linki i banery, które prezentują treści przesłane przez zleceniodawcę. Ich zadaniem jest pomoc w znalezieniu i zainteresowaniu kupnem potencjalnych klientów. W uproszczeniu – partner zostawia pewną przestrzeń swojej strony na reklamowanie cudzych produktów. Odwiedzający stronę partnera zapoznają się na niej z ofertą i po kliknięciu w łącze zamieszczone na portalu zostają przekierowani na stronę sklepu, gdzie uzyskują więcej szczegółów. Sposobów na promocję jest kilka, może się odbywać na łamach popularnych portali społecznościowych takich jak Facebook lub Instagram, autorskich blogów lub nawet list e-mailingowych. Partner ma zatem swobodę w wyborze najbardziej optymalnej dla niego formy.

Programy partnerskie o co chodzi, czy warto?

Uczestnictwo w programach partnerskich generuje korzyści dla obu stron. Dzięki tej formie współpracy sklep internetowy może bez wysiłku zareklamować oferowane przez siebie produkty. Dla partnerów jest to łatwy sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy – otrzymują oni bowiem ustaloną prowizję od każdego zrealizowanego zamówienia. Każde udane polecenie klienta równoznaczne jest z otrzymaniem od właściciela sklepu pewnego procentu od dokonanej sprzedaży lub udziału w zyskach. Jest to rozwiązanie zdecydowanie warte przemyślenia zarówno dla sprzedawców, jak i posiadaczy stron internetowych.

Author: dobrespolki.com.pl